INMEDICA ir ELITE MEDICALE GYDYTOJAI PATARIA #2

2019-01-24

Dažnai mums kyla įvairių klausimų, susijusių su sveikata, į kuriuos atsakymus ne visada paprasta surasti. Taip pat apie kai kurias mums gresiančias sveikatos problemas net nesusimąstome, kol neperskaitome žurnale, ar nepasilankome pas šeimos gydytoją.

InMedica klinikų gydytojai atsako į dažniausiai pasitaikančius pacientų klausimus, kuriuos galbūt ir Jūs norėjote užduoti.

Kartais atrodo, kad galėčiau suvalgyti kalną saldumynų. Tokį poreikį dažniausiai jaučiu vakarais. Jei pasiduodu pagundai, sunkiai miegu, ryte atsikeliu jau pavargusi ir neišsimiegojusi. Kaip reikėtų atsisakyti saldumynų? Galbūt juos galima kuo nors pakeisti? Ieva, 27 m.

Atsako Elite Medicale klinikos gastroenterologė/dietologė doc.med.dr. Aida Žvirblienė:

Paprastųjų angliavandenių vartojimo poreikis dažniausiai būna, kai yra nesubalansuotas mitybos racionas (per mažai suvartojama per dieną baltyminio maisto), valgymo režimas (dažnai atsisakoma arba iš viso nevalgomi pusryčiai), kamuoja psichoemocinės problemos (pvz., nerimas, depresija, nuotaikų svyravimai). Saldumynais  save paguodžiame po streso, suteikiame sau tam tikrą malonumą ir pan. Tikslinga individualiai įvertinti fizinę ir psichoemocinę būklę, darbo ir poilsio santykį, koreguoti mitybą, įvertinus mitybos sistemines klaidas. Radus priežastį, dėl ko išsivystė potraukis saldumynams vakarais, bus galima palaipsniui keisti valgymo bei gyvenimo būdo klaidingus įpročius.  Saldumynus bandykite pakeisti šviežiais vaisiais , tačiau ir jų vartojimas turėtų būti saikingas  (pvz., 1-2 obuoliai). 

 

Ieškodama informacijos apie kiaušinius sutrikau, nes viename straipsnyje rašoma, kad per savaitę jų galima suvalgyti vos 2-3, o kitame, kad jie neturi jokio poveikio organizmui ir jų galima valgyti, kiek tik norisi. Kaip yra iš tiesų? Dovilė, 31 m.

Atsako Elite Medicale klinikos gastroenterologė/dietologė doc.med.dr. Aida Žvirblienė:

Ligi šiol tarp mokslininkų tebevyksta diskusijos dėl kiaušinių kiekio vartojimo, kurio ribojimas susijęs su cholesterolio kiekiu: 100 gramų kiaušinio trynio yra 1636 mg cholesterolio, o dviejuose kiaušiniuose su tryniu ir baltymu- 438 mg cholesterolio. Kiaušinio baltymas tarsi “atsveria, subalansuoja” bendrą kiaušinio cholesterolio kiekį. Rekomenduojama  su maistu gaunamo cholesterolio  paros norma yra 200-300 mg. Tad iš čia “išplaukia” dietinė rekomendacija, ypač tiems žmonėms, kuriems yra padidėjęs cholesterolis, suvartoti per savaitę ne daugiau 3-4 kiaušinių.

 

Planinės operacijos metu man darys nejautrą į stuburą. Koks šios nejautros poveikis? Girdėjau, kad vėliau žmonės kenčia stuburo skausmus ir pan. Kaip yra iš tiesų? Janina, 43 m.

Atsako InMedica Santariškių klinikos anesteziologė Vida Meškienė:

Jums žada atlikti taip vadinamą spinalinę nejautra, kai vaistai per labai plona adatėle suleidžiami tiesiai į stuburo kanalą ir taip sukeliamas laikinas apatinės kūno dalies paralyžius: žmogus nejaučia skausmo, negali pajudinti kojų. Stuburo skausmai reti po tokios anestezijos, nebent buvo labai sunku pataikyti ir teko daug kartu durt. Jaunoms moterims dažniau būna galvos skausmai, todėl rekomenduojama daug gerti skysčių.

 

Dėl darbo krūvio įpratau miegoti apie 3-5 valands per parą. Savaitgalį įprastai miegu gerokai ilgiau. Kol kas jokių sveikatos problemų nejaučiu, tačiau iš aplinkinių sulaukiu nuostabos, kad miegoti reikia kur kas ilgiau. Kiek iš tiesų reikia miego suaugusiam žmogui? Ar miegą galima kompensuotisavaitgaliais miegant ilgau? Milda, 38 m.

 Atsako Elite Medicale klinikos neurologė Vanda Jaškevičienė:

Suaugęs žmogus turėtų miegoti ne mažiau kaip 7-8 valandas, tačiau galimi platūs svyravimai. Vieni pailsi per 6 valandas, kitiems – reikia 9 valandų.  Skaitoma, kad kenkia, jei miegama trumpiau kaip 4,5 valandos ir ilgiau 11valandų.  Kaip ilgai turime miegoti?  Svarbiausias kriterijus- poilsio jausmas ryte. Jis nepriklauso nuo išmiegotų valandų. Žmogaus organizmas, visa endokrininė sistema prisitaikiusi miegoti naktį. Žinoma, egzistuoja individualus biologinis ritmas. Vieni žmonės  gali dirbti iki 2 valandos nakties, bet turi pamiegoti rytais ilgiau, kiti – atvirkščiai – gula ir keliasi  anksti, bet miego trukmė - panaši. Jei savaitgaliais jaučiame  nuolatinį miego trūkumą, gali atsirasti lėtinio nuovargio sindromas ir bandymas išsimiegoti  jėgų nesugrąžins. Idealu, kai ir savaitgaliais gulame ir keliame tuo pačiu laiku. Valandą kitą pasivolioti lovoje malonu, bet iki pietų miegoti nereikėtų. Žmogus tikisi, kad pavyks išsimiegoti savaitgaliais, bet taip nėra.

Partneriai